Zoekopdracht | Bemiddeling in woonruimte | Kosten
Ben je op zoek naar een geschikte woonruimte? Wij helpen jou hier graag bij!
Je kunt je bij ons inschrijven voor een zoekopdracht en voor verdere bemiddeling. Let op: Door de recente nieuwe wetgeving zien we dat veel verhuurders hun woonruimten verkopen. Hierdoor is het aanbod beperkt. Helaas zijn we dus niet in staat om iedereen te helpen. Heb je toch interesse om je bij ons in te schrijven voor een zoekopdracht stuur ons dan de onderstaand gevraagde informatie. Dan kunnen we bepalen of je je mogelijk kunnen helpen.
Stuur ons een bericht via Whatsapp met de onderstaande informatie, dan nemen wij binnenkort contact met je op voor een afspraak.
– Voor en achternaam van jezelf en/of partner/vriend(in)
– Leeftijd
– e-mailadres
– Beroep of studie
– Type woonruimte (kamer, studio, appartement met 1, 2 of 3 slaapkamers)
– Gewenste ingangsdatum
– Budget exclusief en inclusief gas, water, elektriciteit, lokale belastingen
– bruto maand inkomen (bij meerdere personen – gezamenlijk bruto inkomen)
Kosten inschrijving
Het inschrijfgeld voor een zoekopdracht bedraagt € 25 per persoon voor de inschrijving, het opmaken van je zoekprofiel en het interview.
Daarnaast betaal je een borg van €115,- per inschrijving. Vindt je zelf woonruimte of wil je de zoekopdracht stopzetten en je weer uitschrijven dan ontvang je de borg weer terug. De borg is maximaal 1 jaar geldig na uitschrijving.
Als we een geschikte woonruimte voor je vinden vragen wij een bemiddelingsvergoeding. Deze vergoeding bedraagt 60% van de eerste maand huur (inclusief voorschot leveringen en diensten en energie) plus 21% BTW. In dit geval verrekenen wij de borg als een aanbetaling. Wij sturen je hiervoor een factuur.
Aanbod
Ons woonruimte aanbod betreft voornamelijk de stad Utrecht en of omliggende gemeenten. Wij bieden verschillende typen woonruimtes aan:
- kamers
- studio’s
- twee- of drie kamer appartementen
- woningen
Huurprijzen
De hoogte van de maandhuur is afhankelijk van diverse factoren, zoals: type woning, ligging, oppervlakte, staat van afwerking, energielabel, zelfstandig of gedeelde faciliteiten.
Werkwijze
We maken met iedereen een persoonlijke afspraak via teams. Voorafgaand aan de afspraak vul je het inschrijfformulier in en stuur je deze getekend retour via WhatsApp. Tijdens het interview inventariseren en bespreken wij samen je woonwensen en het budget. Als wij een geschikte woonruimte voor je gevonden hebben informeren we je hierover via WhatsApp. Ben je hierin geïnteresseerd dan plannen wij in overleg een bezichtiging voor je in. Wij brengen je rechtstreeks in contact met de eigenaar of verhuurder. Je doet zelf de bezichtiging en laat de zowel aan de verhuurder als aan ons weten of je interesse hebt om de woonruimte te huren. Uiteindelijk bepaalt de verhuurder aan wie de woonruimte verhuurd zal worden. Word de woonruimte aan jou gegund, dan begeleiden wij je totdat er een geaccordeerde en getekende huurovereenkomst is. Waar nodig bemiddelen wij voor jou over de voorwaarden!