Home is not a place, it's a feeling!

Huren

Zoekopdracht | Bemiddeling in woonruimte | Kosten


Ben je op zoek naar een geschikte woonruimte? Wij helpen jou hier graag bij!

Je kunt je bij ons inschrijven voor een zoekopdracht en voor verdere bemiddeling.
Helaas zijn we niet in staat om iedereen te helpen, daarom toetsen we graag eerst je woonwensen.
Stuur ons een bericht via Whatsapp met de onderstaande informatie, dan nemen wij binnenkort contact met je op voor een afspraak.

– Voor en achternaam van jezelf en/of partner/vriend(in)
– Leeftijd
– e-mailadres
– Beroep of studie
– Type woonruimte (kamer, studio, appartement met 1, 2 of 3 slaapkamers)
– Gewenste ingangsdatum
– Budget exclusief en inclusief gas, water, elektriciteit, lokale belastingen
– bruto maand inkomen (bij meerdere personen – gezamenlijk bruto inkomen)



Kosten inschrijving

Het inschrijfgeld voor een zoekopdracht bedraagt € 25 per persoon.
Daarnaast betaal je een borg van €115,- per inschrijving. (hiervoor krijg je van ons een ontvangstbewijs) Vindt je zelf woonruimte of wil je de zoekopdracht stopzetten en je weer uitschrijven dan ontvang je de borg weer terug. (hiervoor stuur je ons het ontvangstbewijs – met verzoek borg retour voor onze administratie). De borg is maximaal 1 jaar geldig na uitschrijving.

Als we een geschikte woonruimte voor je vinden vragen wij een bemiddelingsvergoeding. Deze vergoeding bedraagt 60% van de eerste maand huur (inclusief voorschot leveringen en diensten en energie) plus 21% BTW. In dit geval verrekenen wij de borg als een aanbetaling. Wij sturen je hiervoor een factuur.

Aanbod

Ons woonruimte aanbod betreft voornamelijk de stad Utrecht en of omliggende gemeenten. Wij bieden verschillende typen woonruimtes aan:

  • kamers
  • studio’s
  • twee- of drie kamer appartementen
  • woningen

Huurprijzen

De hoogte van de maandhuur is afhankelijk van diverse factoren, zoals: type woning, ligging, oppervlakte, staat van afwerking, energielabel, zelfstandig of gedeelde faciliteiten.

Werkwijze

Bij ons kun je je niet online inschrijven. We maken met iedereen een persoonlijke afspraak. Tijdens de afspraak bij ons op kantoor vul je een formulier in voor een zoekopdracht en inventariseren en bespreken wij samen je woonwensen. Als wij een geschikte woonruimte voor je gevonden hebben informeren we je hierover via WhatsApp. Ben je hierin geïnteresseerd dan plannen wij in overleg een bezichtiging voor je in. Wij brengen je rechtstreeks in contact met de eigenaar of verhuurder. Je doet zelf de bezichtiging en laat de zowel aan de verhuurder als aan ons weten of je interesse hebt om de woonruimte te huren. Uiteindelijk bepaalt de verhuurder aan wie de woonruimte verhuurd zal worden. Word de woonruimte aan jou gegund, dan begeleiden wij je totdat er een geaccordeerde en getekende huurovereenkomst is. Waar nodig bemiddelen wij voor jou over de voorwaarden!